| < Sierpień 2018 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
O autorze
Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny
Fotoblog podróżniczo - kolejowy

Wpisy z tagiem: Jelenia Góra

sobota, 28 kwietnia 2018
Na końcowych stacjach

Jadąc z Jeleniej Góry do Żar, zrobiłem kilka zdjęć taboru kolejowego. Najdogodniej było na stacjach krańcowych, bo tam największy ruch. Stacja Jelenia Góra i elektryczny zespół trakcyjny 36WE-012

36WE-12

 

Szynobus SA135-005 właśnie kończy bieg

SA135-005

 

W Żarach ciekawy egzemplarz: BR232-092 oddelegowany do DB Cargo Polska S.A. Jej właścicielem jest East-West Railways

BR232-092 (1)

BR232-092 (2)

 

Tu również przyjechał SA105-101

SA105-101

sobota, 14 kwietnia 2018
Zapach remontu

Idąc ul. 1 Maja w Jeleniej Górze docieram do zachodniej głowicy stacji kolejowej. Stacja położona jest ok. 2 km w kierunku wschodnim od ścisłego centrum miasta. Pierwszym z lewej strony torem jeździły kiedyś pociągi do Poznania i Szczecina przez Żagań

Jelenia Góra - stacja kolejowa 1

 

Stacja "wciśnięta" jest między ul. 1 Maja a Wincentego Pola

Jelenia Góra - stacja kolejowa 2

 

Budynek dworca, który wybudowany został w 1886 roku, wraz z doprowadzeniem do Jeleniej Góry pierwszego odcinka Śląskiej Kolei Górskiej

Jelenia Góra - stacja kolejowa 3

 

Wnętrze hali dworcowej oraz tunel pod peronami

Jelenia Góra - stacja kolejowa 4

Jelenia Góra - stacja kolejowa 5

 

Widoki na perony. W latach 2015 - 2017 trwał remont stacji. Zatem dopiero niedawno został zakończony i można powiedzieć, że jeszcze pachnie farbami i świeżością

Jelenia Góra - stacja kolejowa 6

Jelenia Góra - stacja kolejowa 7

 

Widok budynku od strony peronów

Jelenia Góra - stacja kolejowa 8

 

Pociągi ustawione jak do startu. Na skrajnym, prawym torze stoi Pendolino, czyli ED250, które kursują przez Jelenią Górę od kwietnia 2016 roku

Jelenia Góra - stacja kolejowa 9

 

Peron 1c kończy się ślepo zakończonym torem. Dziś, w dobie szynobusów nie stanowi to problemu, ale dawniej, gdy składy ciągnęły lokomotywy, używano przedstawionej na pierwszym planie obrotnicy. Umożliwiała ona oblot lokomotywy po sąsiednim torze (po ostatnim remoncie został rozebrany). W miejscu dawnego toru stoi teraz słup bramki trakcyjnej. Po lewej stronie widać mechanizm korbowy do ręcznego przestawiania zwrotnicy.  W tym linku można zobaczyć, jak wyglądała stacja w Jeleniej Górze w 1915 roku (po prawej stronie widać tę obrotnicę). A tak na marginesie zastanawiam się, czy prostszym rozwiązaniem nie byłoby po prostu zamontowanie zwykłego rozjazdu?

Jelenia Góra - stacja kolejowa 10

 

Widok na początek peronu 1c strony zachodniej. Na pierwszym planie wyraźnie widać świeżo usypane miejsce po torze, który służył do oblotów lokomotyw. Zaś po drugiej stronie torów - nieczynna nastawnia JGB3

Jelenia Góra - stacja kolejowa 11

 

Widok spod budynku stacji w stronę peronu 1c. Za ogrodzeniem stojący przy peronie 2 pociąg Pesa Dart, czyli ED161

Jelenia Góra - stacja kolejowa 12

Jelenia Góra - stacja kolejowa 13

 

To chyba peron 4 z widokiem na góry

Jelenia Góra - stacja kolejowa 14

 

Nadciągające ciemne chmury zwiastują szybką zmianę pogody. Nie dalej jak za 10 minut będę uciekał przed czerwcową ulewą

Jelenia Góra - stacja kolejowa 15

sobota, 07 kwietnia 2018
Dwie albo trzy ulice

Jeszcze jedno spojrzenie na Jelenią Górę - miasto liczące 80 tys. mieszkańców. Przedstawione zdjęcia pokazują trzy ulice, chociaż na jednej z nich w ogóle nie byłem... taka zagadka :)

Ulica Podwale, nieopodal galerii Nowy Rynek

Jelenia Góra - Podwale 1

Jelenia Góra - Podwale 2

 

A to ulica 1 Maja - widok w stronę dworca kolejowego. Natomiast za torami jest ul. Wincentego Pola - tam właśnie nie byłem, ale zdjęcie mam

Jelenia Góra - 1 Maja i Pola 1

Jelenia Góra - 1 Maja i Pola 2

Jelenia Góra - 1 Maja i Pola 3

 
1 , 2