| < Kwiecień 2019 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
O autorze
Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny
Fotoblog podróżniczo - kolejowy

Wpisy z tagiem: Żagań

niedziela, 24 lutego 2019

Pewnego wiosennego wieczoru pojechałem zobaczyć ile zostało z dawnej żagańskiej lokomotywowni. Przyznam, że niewiele: kilka ocalałych budynków, obrotnica (popadająca w coraz większą ruinę) i kilka torów

Miejsce, gdzie kiedyś tankowano lokomotywy. Widoczne fundamenty po usuniętych dystybutorach

Żagań - depo 1

Żagań - depo 2

 

Obrotnica popadająca w coraz większą ruinę

Żagań - depo 3

Żagań - depo 4

 

Prawie pusty plac z ocalałym budynkiem. Po prawej stronie była hala lokomotyw

Żagań - depo 5

 

To już okolice poza lokomotywownią. Teraz odbywa się tutaj przeładowywanie kruszyw

Żagań - przeładownia kruszyw

 

Odstawione stare wagony towarowe... oraz nowsze, pasażerskie - zapewne z wojskowych eszelonów

Żagań - stcja wagony 1

Żagań - stcja wagony 2

 

A to widok z okolicy przejazdu kolejowego przy ul. Lotników Alianckich - widok od strony Jankowej Żagańskiej w stronę żagańskiej stacji

Żagań - tory do Jankowej

 

Widok torów stacyjnych na tle zachodzącego słońca

Żagań - tory w zachodzącym słońcu 1

Żagań - tory w zachodzącym słońcu 2

środa, 20 lutego 2019

Nie raz widziałem wagony podstawione  przy wojskowej rampie na żagańskiej bocznicy.  Zawsze rozstawiony jest również namiot dla pilnujących mienia żołnierzy. Teraz jednak zobaczyłem też coś, co nie mogło ujść mojej uwadze. Okolice rampy i cała droga dojazdowa są oświetlone mobilnymi latarniami. Każda zasilana własnym generatorem. Tablice rejestracyjne są jednak cywilne, toteż wydaje mi się, że latarnie nie należą do wojska, lecz wynajęte.

Żagań - rampa wojskowa stalag 1

Żagań - rampa wojskowa stalag 2

Żagań - rampa wojskowa stalag 3

Żagań - rampa wojskowa stalag 4

środa, 02 stycznia 2019

Chyba każdy, miłośnik podróży kolejowych lubi charakterystyczny zapach drewnianych podkładów kolejowych (ja też się do nich zaliczam). Idąc na przykład wzdłuż torów, zapach ten kojarzy się z podróżą, albo wywołuje wspomnienia tej dawnej, parowej kolei. Chociaż coraz więcej obecnie stosuje się podkładów strunobetonowych - te drewniane ciągle jeszcze istnieją, szczególnie na mniej ważnych szlakach czy bocznicach. Okazuje się jednak, że takie podkłady są nasycane bardzo szkodliwym olejem kreozotowym. Sprawia on, że drewno jest zaimpregnowane i odporne na insekty i warunki pogodowe na co najmniej 30 lat. Ale jest to środek toksyczny, a zawarty w nim benzopiren zaliczany jest do grupy czynników rakotwórczych I kategorii. Dlatego nie powinno się stosować zużytych podkładów do innych celów. Tymczasem zdarza się, że niektórzy używają belek podkładowych na ogrodach, do różnego rodzaju konstrukcji, a nawet palą nimi w piecach.

Sterta podkładów po wymianie jednego z torów na stacji w Żaganiu. Oczywiście zostały zaraz wywiezione do utylizacji (mam nadzieję;) i zastąpione strunobetonowymi

Żagań - podkłady

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 72