| < Maj 2018 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
O autorze
Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny
Fotoblog podróżniczo - kolejowy
piątek, 09 marca 2018
Kiedyś się jeździło...

Stacja Wleń. Do początku lat 90 jeździły tędy pociągi dalekobieżne relacji Szczecin - Jelenia Góra oraz Poznań - Jelenia Góra. Niejednokrotnie jechałem tą malowniczą trasą pociągiem, który ciągnął zdyszany parowóz. Dziś została tylko stacja...

Wleń -stacja kolejowa 1

Wleń -stacja kolejowa 2

Wleń -stacja kolejowa 3

czwartek, 08 marca 2018
Tu rozpętano wojnę

Przystanek kolejowy Pilchowice Nielestno leży na linii kolejowej Jelenia Góra - Żagań. Nie wiem dlaczego taka podwójna nazwa przystanku, skoro Pilchowice oraz Nielestno to dwie odrębne wioski. Za to znalazłem ciekawostkę, że właśnie na tej stacyjce nakręcono początkowe sceny do filmu "Jak rozpętałem drugą wojnę światową".

Kilka ujęć klimatycznego budynku przystanku Pilchowice Nielestno - od strony drogi oraz peronu

Pilchowice Nielestno 1

Pilchowice Nielestno 2

Pilchowice Nielestno 3

Pilchowice Nielestno 4

Pilchowice Nielestno 5

 

Z końca peronu w stronę Żagania widać most na rzece Bóbr

Pilchowice Nielestno 6

sobota, 03 marca 2018
Dzięki zaporze - jest linia!

Linia kolejowa między Jelenią Górą a Lwówkiem Śląskim zaczęła powstawać podczas budowy Zapory Pilchowice. W ten sposób kolej mogła dostarczać ogromne ilości materiałów budowlanych potrzebnych do tak wielkiego przedsięwzięcia. Po zakończeniu budowy zapory w 1912 roku - linia kolejowa miała zarabiać na przewozie węgla z Wałbrzycha i innych towarów. Jednym z przystanków tej linii jest Pilchowice Zapora. Bardzo dobrze widać go z korony zapory. Na poniższym zdjęciu widać po lewej stronie budynek stacji oraz wiatę peronową

Pilchowice Zapora 1

 

A tu w dużym przybliżeniu obiektywu

Pilchowice Zapora 2

 

Kawałek za stacją, w stronę Jeleniej Góry jest żelazny, nitowany most. Pamiętam czasy, gdy jeździłem tą trasą z Żagania do Jeleniej Góry, było to w latach osiemdziesiątych. Wysoki most, a pod nim ogrom wody wywoływał nieraz gęsią skórkę. Pociąg zwalniał do 20 km/h ze względu na stan toru

Pilchowice Zapora 4

 

Pilchowice Zapora 3

Pilchowice Zapora 5