| < Październik 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
O autorze
Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny
Fotoblog podróżniczo - kolejowy
sobota, 09 września 2017
Rocznik 1922

Do Władysławowa kolej dotarła w 1922 r. w ramach budowy linii do Helu. We wrześniu tego roku oddano do użytku budynek dworcowy. Dziś znajduje się w centrum miasta, ale wówczas okolicą była "pustynia" (zob. zdjęcie 1) (zob. zdjęcie 2). Wtedy miejscowość nazywała się jeszcze Wielka Wieś - na Władysławowo została przemianowana w 1950 roku.

Widok od strony miasta. Zdjęcia średnio udane ze względu na duży kontrast między miejscami słonecznymi a zacienionymi

Władysławowo - budynek stacji 1

Władysławowo - budynek stacji 2

Władysławowo - budynek stacji 3

 

Widoczna na poprzednim zdjęciu wieża ciśnień, postawiona w 1930 roku na potrzeby kolei. Jak widać nie stoi ona tuż przy torach - odgradza ją ul. Towarowa

Władysławowo - wieża ciśnień

 

Przybliżone ujęcie z wieży widokowej. Tu zachodzące słońce dawało już cień na obiekcie

Władysławowo - budynek stacji 4

 

Wnętrze budynki, akurat trafiłem na niewielu pasażerów przy kasie

Władysławowo - budynek stacji 5

Władysławowo - budynek stacji 6

 

I jeszcze widok od strony torów. W budynku znajduje się nastawnia zdalnego sterowanie, z której obsługiwane są prawie wszystkie posterunki na linii Reda - Hel (z wyłączeniem Redy i Helu - te miasta mają swoje własne nastawnie). Jest to tzw. LCS czyli Lokalne Centrum Sterowania

Władysławowo - budynek stacji 7

Władysławowo - budynek stacji 8

Władysławowo - budynek stacji 9

czwartek, 07 września 2017
Góry nad morzem

Malownicze widoki pomiędzy Gdynią a Władysławowem. Przed podróżą przygotowałem się "teoretycznie" oglądając film z przejazdu po tym odcinku. Wiedziałem zatem, z której strony przygotować aparat fotograficzny :)

Dokładnie nie jestem w stanie zlokalizować poniższych zdjęć, ale większość na pewno robiłem między Gdynią a Puckiem

Gdynia - Władysławowo 1

Gdynia - Władysławowo 2

Gdynia - Władysławowo 3

Gdynia - Władysławowo 4

Gdynia - Władysławowo 5

Gdynia - Władysławowo 8

Gdynia - Władysławowo 9

 

Poniżej - okolice Redy. Tu widać zelektryfikowaną linię do Słupska

Gdynia - Władysławowo 6

Gdynia - Władysławowo 7

poniedziałek, 04 września 2017
Wzdłuż eskaemki

Ruszając w dalszy etap podróży - czyli do Władysławowa, sfotografowałem po drodze kilka przystanków kolejowych. Większość z poniższych stacji obsługuje linię SKM czyli Szybką Kolej Miejską. Jakieś 300 metrów za Gdynią Główną napotykamy przystanek Gdynia Stocznia. Zdjęcie zrobiłem z daleka, jadąc trasą dalekobieżną

Gdynia Stocznia

 

Gdynia Grabówek. Tu zaczynają się tereny przedsiębiorstw kolejowych: lokomotywownie, elektrowozownie, wagonownie...

Gdynia Grabówek

 

Gdynia Leszczynki

Gdynia Leszczynki 1

 

Ta stacja obsługuje nie tylko SKM, ale też inne linie, w tym dalekobieżną. Gdynia Chylonia - stacja dosyć duża, bo mająca aż trzy perony. I co ciekawe - posiada najstarszy budynek dworcowy w Gdyni. Akurat w tym roku rozpoczął się remont, co widać poniżej

Gdynia Chylonia 1

Gdynia Chylonia 2

Gdynia Chylonia 3

Gdynia Chylonia 4

 

Na koniec wracamy do linii SKM. Gdynia Cisowa, tu również znajduje się kompleks elektrowozowni. A na horyzoncie zaczynają się piękne, pagórkowate tereny

Gdynia Cisowa