| < Marzec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
O autorze
Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny
Fotoblog podróżniczo - kolejowy
piątek, 17 marca 2017
Wiadukt "zdobyty"!

Na południe od żarskiego osiedla Zawiszy Czarnego i byłych koszar ciągnie się przez las ścieżka w kierunku dzielnicy Kunice. Po raz pierwszy postanowiłem nią pojechać, a szczególnym celem był wiadukt kolejowy nad torami Żary - Żagań. Wiadukt wykonany jest z cegły, trochę podniszczony, ale jeszcze stabilny. Położony jest ok. kilometra na południe od wspomnianego osiedla.

Wjazd na wiadukt od strony Żar...

Żary - wiadukt 1

 

...i od strony Kunic

Żary - wiadukt 2

 

Widok na tory: w stronę Żar...

Żary - wiadukt 3

 

... i w stronę Żagania

Żary - wiadukt 4

 

A to wiadukt w całej okazałości, sfotografowany z dwóch stron

Żary - wiadukt 5

Żary - wiadukt 6

niedziela, 12 marca 2017
Pół na pół

Gdy zamieszczałem wpis o stacji Zgorzelec Miasto, pokazywałem kontrast między wyremontowanymi peronami a budynkiem w stanie ruiny. Dziś przedstawiam przygraniczną stację Zgorzelec. Tu również można zauważyć kontrast, który jest wynikiem wyremontowania torów na jednej linii, podczas, gdy druga jest nieco zarośnięta i przyrdzewiała. Podobny - połowiczny remont, przeszła stacja Miłkowice

Budynek stacji Zgorzelec umieszczony jest pomiędzy dwoma liniami kolejowymi: do Węglińca i do Lubania Śląskiego

Zgorzelec - budynek stacji 1

 

Wnętrze budynku również jest wyremontowane, ale świeci pustkami

Zgorzelec - budynek stacji 2

Zgorzelec - budynek stacji 3

 

Widok budynku od strony nie wyremontowanych torów do Lubania

Zgorzelec - budynek stacji 4

 

Tory stacyjne na linii kolejowej Zgorzelec - Lubań Śląski

Zgorzelec - linia do Lubania 1

Zgorzelec - linia do Lubania 2

 

Widok w kierunku granicy. Po prawej wyremontowana część stacji

Zgorzelec - linia do Lubania 3

 

Przejazd przez ulicę Powstańców Śląskich. Na tych terenach zachowały się jeszcze poniemieckie słupy trakcyjne - widać je na poniższych zdjęciach. Przed wojną było to linia zelektryfikowana

Zgorzelec - linia do Lubania 4

Zgorzelec - linia do Lubania 5

 

A to efekt projektu wyremontowania linii kolejowej Wrocław - Gorlitz

Zgorzelec - linia do Węglińca 1

Zgorzelec - linia do Węglińca 2

Zgorzelec - linia do Węglińca 3

 

Widok ze skarpy w kierunku stacji Zgorzelec Miasto. Widoczny przejazd przez ul. Powstańców Śląskich

Zgorzelec - linia do Węglińca 4

Podsumowując ten wpis dodam, że wyremontowane stacje dają podróżnym komfort, są dobrze wyposażone i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ale te "dawniejsze" czyli nie wyremontowane mają swój klimat, co widać choćby na powyższych zdjęciach Zgorzelca.  Wszystkie przystanki po remoncie danej linii są do siebie bardzo podobne: czerwony polbruk, niebieskie wiaty, barierki. Nie ma już w nich indywidualności...

poniedziałek, 06 marca 2017
Moje drugie odstępstwo

Ten blog poświęcony jest miastom leżącym w Polsce. Jednak po raz drugi odstępuję od tej reguły. Za pierwszym razem zamieściłem zdjęcia niemieckiej części Gubina. Teraz - będąc w Zgorzelcu - "zarzuciłem obiektyw" za rzekę. Nie chciało mi się iść na niemiecką stronę - może kiedyś będzie jeszcze ku temu okazja.

Tymczasem jedno ujęcie Gorlitz i graniczna rzeka - Nysa Łużycka

Gorlitz