| < Kwiecień 2018 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
O autorze
Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny
Fotoblog podróżniczo - kolejowy
piątek, 20 kwietnia 2018
Panorama wiejska

Jerzmanki - wieś leżąca nieopodal Zgorzelca, istniejąca co najmniej od w XIII wieku. Ładnie prezentują się jednolite, czerwone dachy...

Jerzmanki

Tagi: wioski
20:39, jalu66 , wioski
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 17 kwietnia 2018
Koniec wycieczki - koniec pogody

Kilkudniowe zwiedzanie Dolnego Śląska dobiega końca. Kończy się też ładna pogoda... Chociaż zauważam, że czasem w pochmurny dzień zdjęcia wychodzą o wiele ładniej niż w słoneczny - co widać na przykład tutaj. A dziś - powrót z Jeleniej Góry bez słońca:

Odcinek Gryfów Śląski - Lubań

Gryfów Śląski - Lubań 1

Gryfów Śląski - Lubań 2



Lubań - Zgorzelec

Lubań - Zgorzelec 1

Lubań - Zgorzelec 2

Lubań - Zgorzelec 3

Lubań - Zgorzelec 4



Między Zgorzelcem a Węglińcem

Zgorzelec - Węgliniec

sobota, 14 kwietnia 2018
Zapach remontu

Idąc ul. 1 Maja w Jeleniej Górze docieram do zachodniej głowicy stacji kolejowej. Stacja położona jest ok. 2 km w kierunku wschodnim od ścisłego centrum miasta. Pierwszym z lewej strony torem jeździły kiedyś pociągi do Poznania i Szczecina przez Żagań

Jelenia Góra - stacja kolejowa 1

 

Stacja "wciśnięta" jest między ul. 1 Maja a Wincentego Pola

Jelenia Góra - stacja kolejowa 2

 

Budynek dworca, który wybudowany został w 1886 roku, wraz z doprowadzeniem do Jeleniej Góry pierwszego odcinka Śląskiej Kolei Górskiej

Jelenia Góra - stacja kolejowa 3

 

Wnętrze hali dworcowej oraz tunel pod peronami

Jelenia Góra - stacja kolejowa 4

Jelenia Góra - stacja kolejowa 5

 

Widoki na perony. W latach 2015 - 2017 trwał remont stacji. Zatem dopiero niedawno został zakończony i można powiedzieć, że jeszcze pachnie farbami i świeżością

Jelenia Góra - stacja kolejowa 6

Jelenia Góra - stacja kolejowa 7

 

Widok budynku od strony peronów

Jelenia Góra - stacja kolejowa 8

 

Pociągi ustawione jak do startu. Na skrajnym, prawym torze stoi Pendolino, czyli ED250, które kursują przez Jelenią Górę od kwietnia 2016 roku

Jelenia Góra - stacja kolejowa 9

 

Peron 1c kończy się ślepo zakończonym torem. Dziś, w dobie szynobusów nie stanowi to problemu, ale dawniej, gdy składy ciągnęły lokomotywy, używano przedstawionej na pierwszym planie obrotnicy. Umożliwiała ona oblot lokomotywy po sąsiednim torze (po ostatnim remoncie został rozebrany). W miejscu dawnego toru stoi teraz słup bramki trakcyjnej. Po lewej stronie widać mechanizm korbowy do ręcznego przestawiania zwrotnicy.  W tym linku można zobaczyć, jak wyglądała stacja w Jeleniej Górze w 1915 roku (po prawej stronie widać tę obrotnicę). A tak na marginesie zastanawiam się, czy prostszym rozwiązaniem nie byłoby po prostu zamontowanie zwykłego rozjazdu?

Jelenia Góra - stacja kolejowa 10

 

Widok na początek peronu 1c strony zachodniej. Na pierwszym planie wyraźnie widać świeżo usypane miejsce po torze, który służył do oblotów lokomotyw. Zaś po drugiej stronie torów - nieczynna nastawnia JGB3

Jelenia Góra - stacja kolejowa 11

 

Widok spod budynku stacji w stronę peronu 1c. Za ogrodzeniem stojący przy peronie 2 pociąg Pesa Dart, czyli ED161

Jelenia Góra - stacja kolejowa 12

Jelenia Góra - stacja kolejowa 13

 

To chyba peron 4 z widokiem na góry

Jelenia Góra - stacja kolejowa 14

 

Nadciągające ciemne chmury zwiastują szybką zmianę pogody. Nie dalej jak za 10 minut będę uciekał przed czerwcową ulewą

Jelenia Góra - stacja kolejowa 15

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 391