Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny
Fotoblog podróżniczo - kolejowy
Blog > Komentarze do wpisu
Dzięki zaporze - jest linia!

Linia kolejowa między Jelenią Górą a Lwówkiem Śląskim zaczęła powstawać podczas budowy Zapory Pilchowice. W ten sposób kolej mogła dostarczać ogromne ilości materiałów budowlanych potrzebnych do tak wielkiego przedsięwzięcia. Po zakończeniu budowy zapory w 1912 roku - linia kolejowa miała zarabiać na przewozie węgla z Wałbrzycha i innych towarów. Jednym z przystanków tej linii jest Pilchowice Zapora. Bardzo dobrze widać go z korony zapory. Na poniższym zdjęciu widać po lewej stronie budynek stacji oraz wiatę peronową

Pilchowice Zapora 1

 

A tu w dużym przybliżeniu obiektywu

Pilchowice Zapora 2

 

Kawałek za stacją, w stronę Jeleniej Góry jest żelazny, nitowany most. Pamiętam czasy, gdy jeździłem tą trasą z Żagania do Jeleniej Góry, było to w latach osiemdziesiątych. Wysoki most, a pod nim ogrom wody wywoływał nieraz gęsią skórkę. Pociąg zwalniał do 20 km/h ze względu na stan toru

Pilchowice Zapora 4

 

Pilchowice Zapora 3

Pilchowice Zapora 5

sobota, 03 marca 2018, jalu66
Tagi: kolej wioski
Komentarze
2018/03/17 23:07:21
Cudne widoki !!!
-
2018/06/07 21:51:33
Nie raz byłam na tej zaporze. Bardzo tam ładnie
Olga :)